sobota, 19 stycznia 2013

Janis...

Mogę śmiało powiedzieć: wychowywałam się na Jej muzyce. Była dla mnie... wyzwoloną ikoną tamtych lat, tamtej muzyki, tamtego stylu... .

Gdyby żyła... dzisiaj skończyła by 70 lat.... .

Janis Joplin urodziła się 19 stycznia 1943 roku w Port Arthur.
 Jeszcze w szkole pasjonowała się... malarstwem. Ale kiedy jako nastolatka poznała bliżej twórczość muzyków blues'owych, rozpoczęła karierę muzyczną. Najpierw śpiewała w chórze. Potem wraz z grupą przyjaciół śpiewała blues and folk. 
W 1966 roku dołączyła do grupy  Big Brother & the Holding Company. To z nimi nagrała swoje pierwsze dwa albumy. 
Od 1968 roku śpiewała już jako solistka. Nagrała dwa albumy. Ten drugi został wydany już po jej śmierci.
Była autorką tekstów, piosenkarką rockową, soulową i bluesową, bardzo mocno związaną z ruchem hippisowskim.
Zmarła 4 października 1970 rok w Los Angeles.

 
 

7 komentarzy:

  1. Nie przepadam, nie wychowałam się na jej muzyce, acz czasem słucham...właśnie tej i tylko tej piosenki z linku! Zatem "trafiłaś mnie" :)
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Meg, za młoda jesteś, aby się wychowywać na jej muzyce... :-)) A "Cry" jest moją ulubioną. :-) Uściski :-)

      Usuń
    2. ...wychowałam się oczywiście na innej, ale i mi towarzyszyła w dzieciństwie i młodości muzyka tamtych lat...nieco inna wprawdzie, ale jednak, kiedyś napiszę :)
      Pa:)
      Miłej niedzieli:)

      Usuń
  2. No tak, wyjątkowy głos i niestety, krótkie życie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żyła zbyt krótko, ale... jak intensywnie... . Serdeczności :-)

      Usuń
  3. Chyba szkoda, że znam ją tylko ze słyszenia. =/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też znałam ją.... ze słyszenia.... :-) Lubię czasami do niej wracać... . Serdeczności :-)

      Usuń

Komentuj... nie obrażaj... :-)