sobota, 2 października 2010

Anioł Stróż



Obrazek z wizerunkiem Anioła Stróża towarzyszył mi od dzieciństwa. Obok ryngrafu z Matką Boską, nad moim łóżkiem wisiał obrazek z Aniołem Stróżem.
Chyba pierwszą modlitwą, jaką mnie nauczyła moja kochana mama, była modlitwa, zaczynająca się od słów: Aniele Boży, stróżu mój, ty zawsze przy mnie stój... .
I teraz, codziennie modlę się do mojego Anioła Stróża, prosząc o opiekę i o wyproszenie łask u Boga.
Bo przecież Anioł Stróż jest istotą duchową, pośredniczącą między nami i Bogiem.
Aniołom oddawano cześć już w liturgii starochrześcijańskiej. Święto w kalendarzu na dzień 2 października jednak wyznaczył ostatecznie Leon XIII.
Wspomnijmy dzisiaj naszych Aniołów Stróżów, wszak dzisiaj przypada Ich święto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentuj... nie obrażaj... :-)